Wybierz swoją kolorystykę
   
Chcesz zostać mamą? Znakomicie! Już teraz możesz zadbać o zdrowie swoje i maluszka. Przeczytaj, co zrobić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo zdrowej ciąży i stworzyć Twojemu dziecku jak najlepsze warunki do rozwoju.

Jeśli kobieta planuje zdrową ciążę powinna m.in. zażywać kwas foliowy i rzucić używki. Najczęściej o swoje zdrowie zaczynamy dbać w momencie, gdy na teście ciążowym zobaczymy dwie kreski. Jednak kobieta planująca ciążę może uniknąć wielu problemów, jeśli tylko odpowiednio przygotuje się do tych najważniejszych w jej życiu 9 miesięcy.

Rzuć palenie i alkohol



Zdrowi rodzice mają zazwyczaj zdrowsze dzieci. Paląc papierosy i pijąc alkohol nie tylko zmniejszasz szanse na poczęcie. Kiedy zajdziesz w ciążę, ryzykujesz, że Twoje dziecko po urodzeniu będzie mniejsze i słabsze.

Zdrowo się odżywiaj



Dostarczając swojemu organizmowi cennych składników odżywczych zwiększasz szansę na to, iż Twój organizm lepiej zniesie wysiłek, jakim jest odżywianie rozwijającego się maleństwa. Teraz Twoja dieta powinna obfitować w świeże, mało przetworzone produkty. W Twoim jadłospisie powinny znaleźć się produkty zawierające żelazo, cynk i mangan. Ich niedobór może być przyczyną zaburzeń płodności.
Planując jadłospis, postaraj się, aby znalazły się w nim ryby, nabiał, chude mięso. Nie zapominaj o owocach i warzywach, najlepiej pochodzących z upraw ekologicznych. Pij dużo wody i świeżo wyciskane soki. Unikaj fast foodów oraz dużej ilości słodyczy.
Jeśli masz nadwagę, postaraj się trochę schudnąć. Nie eksperymentuj jednak z drastycznymi dietami. Gwałtowny spadek masy ciała może spowodować zaburzenia hormonalne, co w konsekwencji może przyczynić się do zaburzeń płodności.

Ważny kwas foliowy



Na 3 miesiące przed planowaną ciążą zacznij zażywać kwas foliowy. Sposób dawkowania ustali lekarz. Badania wykazały, iż witamina ta zapobiega powstawaniu u dzieci wrodzonych wad układu nerwowego.

Badania i szczepienia



Poproś swojego lekarza o skierowanie na podstawowe badania profilaktyczne. Pomyśl o szczepieniach. Jeśli jeszcze tego nie uczyniłaś, zaszczep się przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu B. Pomyśl o szczepieniu przeciw różyczce, zwłaszcza jeśli jeszcze nie przechodziłaś tej choroby.

Ruszaj się



Badania wykazały, iż kobiety które przed zajściem w ciążę regularnie uprawiały jakiś sport, lepiej znoszą ciążę, są silniejsze a poród u nich trwa krócej. Ruch, zwłaszcza na świeżym powietrzu, nie tylko wzmocni mięśnie ale również dotleni organizm, co sprzyja dobrej kondycji fizycznej i psychicznej, niezbędnej do udanego poczęcia.

Stres na bok



Przemęczenie i stres to czynniki, które w znacznym stopniu mogą zaburzyć Twoją płodność. Jeśli masz w pracy urwanie głowy, namów partnera na wspólny, choćby krótki weekendowy wypad za miasto. Jeśli nie jest to możliwe, postaraj się jak najwięcej wypoczywać. Chodź na spacery, wybierz się do kosmetyczki czy fryzjera. Dobre samopoczucie to większe szanse na poczęcie!

poleć znajomemu

Imię i nazwisko nadawcy:
E-mail adresata:
Poleć


Link został wysłany

konkursy suwaczki
Będziesz mamą? Świetnie! Stworzyliśmy dla Ciebie kalendarz ciąży, z którego dowiesz się jak rozwija się Twój maluszek i jak poradzić sobie z ciążowymi dolegliwościami.
Przewidywana data porodu:



POKAŻ MÓJ KALENDARZ
Wybierz miesiąc, który Cię interesuje:

POKAŻ
Wybierz miesiąc, który Cię interesuje:

POKAŻ