Wybierz swoją kolorystykę
   
Puszyste maluchy zazwyczaj są pełne uroku. Musisz jednak pamiętać, iż otyłe dzieci obarczone są ryzykiem wystąpienia nadwagi w wieku dorosłym. Małe grubaski to idealni kandydaci na pacjentów z problemami układu krążenia lub cukrzycą.

Żywienie dzieci powinno być racjonalne i oparte o dobre zasady, aby uniknąć otyłości u dziecka. Statystyki alarmują: coraz więcej dzieci w wieku przedszkolnym boryka się z problemem nadwagi. Najczęściej winne temu są niewłaściwe nawyki żywieniowe oraz mała aktywność fizyczna. Jeśli Twój przedszkolak „dobrze wygląda”, musisz działać. W przeciwnym razie będzie miał problemy ze zdrowiem i akceptacją wśród rówieśników.

Zdrowe ciało, zdrowy duch…



Nadwaga u przedszkolaka bez wątpienia negatywnie wpływa na jego samopoczucie. Oprócz problemów z nadciśnieniem tętniczym, mały grubasek może mieć kłopoty z cholesterolem i wątrobą. Grożą mu również powikłania ortopedyczne oraz bezdechy w czasie snu. Nie ma co ukrywać, iż okrąglutkie dzieci nie mają łatwego życia. Często są dyskryminowane i narażone na krytykę rówieśników. A to tylko krok od złej samooceny i stanów depresyjnych, które mogą mieć trwały charakter.

Winna dieta….



Jeśli Twój przedszkolak ma problemy z nadwagą, koniecznie musisz zmienić jego nawyki żywieniowe. Przede wszystkim musisz zadbać, aby maluch regularnie spożywał posiłki (ostatni nie później niż o godzinie 19:00). Nie ma mowy o podjadaniu między posiłkami, zwłaszcza jeśli są to słodkie czy tłuste przekąski (czekolada, chipsy itp.). Przyglądnij się temu, co Twój maluch je. Czy nie za dużo w jego jadłospisie wysokokalorycznych produktów? Kiełbasy, parówki i pasztety możesz zastąpić chudą wędliną lub pieczonym mięsem. Zamiast chipsów podaj mu suszone w piekarniku plasterki jabłka. Czekoladowe kremy zastąp miodem. Ogranicz spożycie słodyczy. Nie podawaj produktów smażonych, tylko gotowane lub pieczone. Całkowicie zrezygnuj z fast foodów. Nie podawaj napojów gazowanych – mają dużo cukru. Zadbaj, aby w diecie malucha pojawiła się większa ilość produktów niskokalorycznych (warzywa i owoce).

…. i mała aktywność fizyczna



Każde niemal dziecko ma naturalną potrzebę aktywności fizycznej. Wykorzystaj to! Codzienna dawka sportu skutecznie zapobiega nadwadze. Ruch wzmacnia stawy i mięśnie malca oraz wspomaga w pracy jego układ oddechowy i krwionośny. Basen czy jazda na rowerze na pewno będą atrakcyjne dla Twojego malca. Codzienne spacery, domowe konkursy z użyciem skakanki czy zawody w bieganiu na placu zabaw, również pozwolą malcowi spalić zbędne kalorie. To o wiele lepszy sposób na spędzanie wolnego czasu, niż siedzenie przed telewizorem czy komputerem.

poleć znajomemu

Imię i nazwisko nadawcy:
E-mail adresata:
Poleć


Link został wysłany

konkursy suwaczki
Wybierz miesiąc, który Cię interesuje:

POKAŻ
Wybierz miesiąc, który Cię interesuje:

POKAŻ