Wybierz swoją kolorystykę
   
Przyrządzanie zdrowych posiłków to nie taka trudna sprawa. Wystarczy poznać kilka zasad, których stosowanie zapewni Ci smaczne i wartościowe jedzenie.

Gotowane na parze, smażone lub grillowane potrawy w diecie dziecka - wszystko ale rozsądnie. Dla zdrowia Twojego szkraba ważne jest nie tylko co mu podajesz na talerzu, ale w jaki sposób przyrządzasz posiłki. Z reguły niezdrowe frytki czy smażone mięso mogą być o wiele mniej szkodliwe, jeśli w odpowiedni sposób je usmażysz. Warzywa będą bardziej wartościowe, jeśli zadbasz o odpowiednie ich przyrządzenie. Podpowiadamy jak gotować, by Twój maluch jadł zdrowo i smacznie.

Gotowanie



Aby składniki odżywcze gotowanych produktów nie traciły swoich cennych właściwości, należy je gotować w jak najmniejszej ilości wody. Kup rondel z przykrywką. Gotowanie pod przykryciem sprawi, że świetnie wykorzystasz płyny zawarte w żywności. Zrezygnuj z naczyń aluminiowych i emaliowanych. Jeśli zauważysz, że garnek w którym gotujesz jest uszkodzony – wyrzuć go. Warto kupować naczynia ze stali nierdzewnej, stalowe lub z teflonem. Dobre naczynia do gotowania posiadają atest Państwowego Zakładu Higieny.

Gotowanie na parze



To świetny sposób na przyrządzanie jarzyn. Gotowane na parze, nie trącą cennych właściwości odżywczych. Godnym polecenia sprzętem jest szybkowar – przyrządzane w nim produkty zachowują cenne właściwości odżywcze.

Smażenie



Dzieci zazwyczaj uwielbiają smażone potrawy. Warto je więc przyrządzać tak, aby jak najmniej szkodziły. Jeśli smażysz na tłuszczu, stosuj ten najzdrowszy. Zamiast smalcu wybierz olej (np. rzepakowy) lub oliwę z oliwek. Zawsze używaj świeżego tłuszczu. Wielokrotnie odgrzewany olej może być rakotwórczy! Najlepiej jednak zaopatrzyć się w dobrej jakości patelnię z grubym nieprzywierającym dnem. Na niej możesz smażyć eliminując tłuszcz. Zamiast oleju, można tu wykorzystać wodę lub bulion- smażone produkty będą smaczniejsze i zdrowsze. Podczas smażenia, mieszaj potrawy. Unikniesz przypalenia produktów a czas ich przyrządzania skrócisz – w ten sposób zachowasz więcej wartości odżywczych. Przygotowując jadłospis dla Twojej rodziny, warto ograniczyć w nim ilość smażonych potraw. Smażone mięso możesz zastąpić tym z grilla. Będzie równie smaczne a na pewno zdrowsze.

Grillowanie



Wbrew panującym opiniom, jest to zdrowy sposób przyrządzania posiłków. Przyrządzane na grillu mięso pozbywa się tłuszczu. Do grillowania potraw warto wykorzystać węgiel drzewny. Denaturat czy benzyna jako podpałka są absolutnie zakazane!

poleć znajomemu

Imię i nazwisko nadawcy:
E-mail adresata:
Poleć


Link został wysłany

konkursy suwaczki
Wybierz miesiąc, który Cię interesuje:

POKAŻ
Wybierz miesiąc, który Cię interesuje:

POKAŻ