Wybierz swoją kolorystykę
   
Każda mama pragnie, aby dieta jej dziecka była jak najbardziej wartościowa. Jakie błędy w żywieniu naszych pociech najczęściej popełniamy? Zobacz sama!

To rodzice w znacznym stopniu maja wpływ na to, w jaki sposób kształtują się upodobania żywieniowe dziecka. Oto kilka najczęściej popełnianych „grzechów”.

Błędy w żywieniu dzieci zdarzają się wielu rodzicom, warto wiedzieć czego unikać, aby dbać o zdrowie dzieci. Krótkie karmienie piersią

Do ukończenia 6 miesiąca życia, pokarm mamy jest najwłaściwszym pożywieniem dla Twojego szkraba. Tymczasem spora część świeżo upieczonych mam świadomie rezygnuje z karmienia piersią. Dla wygody i komfortu. Jednak trzeba pamiętać, że pokarm naturalny jest najbardziej bezpiecznym i wartościowym pożywieniem dla maleństwa. Pomaga uniknąć alergii, dostarcza wszystkich niezbędnych składników. Z wprowadzeniem mleka krowiego wstrzymaj się przynajmniej do końca drugiego roku życia malca. Zbyt wcześnie podane, może wywołać reakcję uczuleniową.

Zbyt długie podawanie papek



To dobry pokarm dla malutkiego dziecka, ale z pewnością nie dla dwulatka. W tym wieku dziecko powinno samodzielnie gryźć.

Duża ilość cukru i soli



Im później maluch pozna smak słodki i słony - tym lepiej. Cukier wywołuje próchnicę i inne schorzenia, które mogą dać znać o sobie w dorosłym życiu. Nadmierne spożycie soli może doprowadzić do spadku odporności oraz do wielu innych schorzeń.

Przekarmianie



W drugim i trzecim roku życia sylwetka malca ulega naturalnemu wyszczupleniu. Zaniepokojona tym stanem mama podaje dziecku coraz więcej jedzenia pilnując, by szkrab zjadał całą porcję. To błąd. Jeśli dziecko ma wzrost i wagę odpowiednią do swojego wieku (sprawdzisz to, analizując siatki centylowe), nie ma potrzeby dokarmiania go. Dodatkowymi posiłkami możesz spowodować, że dziecko będzie otyłe. A to już krok do wywołania poważnych chorób.

Za mało warzyw i owoców



Są one kopalnią witamin i mikroelementów. Warzywa powinny być podawane do każdego posiłku. Owoce świetnie się sprawdzą jako przekąska lub deser. Świeże, kolorowe i ładnie podane mogą być znacznie atrakcyjniejsze (i zdrowsze!) dla dziecka niż ciastko.

Za mało produktów nabiałowych



Dzieci w wieku 2-3 lat aby otrzymać odpowiednią ilość wapnia powinny wypijać ok 3-4 szklanek mleka dziennie. Oczywiście szklankę mleka możemy zastąpić kubeczkiem jogurtu, czy kefiru.

Za dużo bezwartościowych przekąsek



Na talerzu dwulatka w ogóle nie powinny pojawiać się dania typu fast food. Tłuste frytki czy hamburgery nie tylko nie mają żadnych istotnych właściwości odżywczych, ale również znacznie obciążają system trawienny malucha. Na „czarnej” liście znajdują się również: chipsy, napoje instant oraz słodkie napoje gazowane.

poleć znajomemu

Imię i nazwisko nadawcy:
E-mail adresata:
Poleć


Link został wysłany

konkursy suwaczki
Wybierz miesiąc, który Cię interesuje:

POKAŻ
Wybierz miesiąc, który Cię interesuje:

POKAŻ