Wybierz swoją kolorystykę
   

Jeżeli przed ciążą byłaś aktywna, biegałaś, ćwiczyłaś na siłowni lub w domu, jeździłaś rowerem czy na rolkach, to prawdopodobnie zastanawiasz się czy w ciąży musisz z tej aktywności rezygnować. Jakie ćwiczenia możesz wykonywać, a jakich nie, gdy spodziewasz się dziecka?



Zanim zaczniesz



Skonsultuj się ze swoim lekarzem prowadzącym: jeżeli lekarz nie widzi żadnych przeciwwskazań do aktywności, ciąża rozwija się prawidłowo, a Ty świetnie się czujesz- możesz zacząć ćwiczyć. Nie wolno Ci się jednak forsować, jeżeli pojawiło się krwawienie, niewydolność ciśnieniowo-szyjkowa, ciężkie postacie gestozy ciążowej, małowodzie, skrócenie szyjki macicy, nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, zapalenie nerek, ciąża wielopłodowa czy różnego rodzaju infekcje, np. przeziębienie.
Pamiętaj, że w ciąży nie wolno ćwiczyć zbyt intensywnie, może to doprowadzić do odwodnienia organizmu oraz spadku glukozy we krwi, czyli hipoglikemii. Zrezygnuj z aktywności, która w jakikolwiek sposób może osłabić Twój organizm, a więc z tych, wymagających nadmiernego wysiłku, skakania, podnoszenia ciężarów - tego typu ćwiczenia mogą zagrozić ciąży.

Jaką formę aktywności wybrać?



W ciąży możesz spacerować, uprawiać nordic walking, chodzić na basen, ćwiczyć w wodzie, uprawiać jogę, pilates, tai chi albo fitness, najlepiej po wcześniejszym zgłoszeniu osobie prowadzącej, że jesteś w ciąży. W ciąży zalecane są także wszelkie ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne. Można też jeździć na rowerze stacjonarnym. Koniecznie trzeba też pamiętać o ćwiczeniach na mięśnie Kegla.

W grupie raźniej



Bardzo dobrym pomysłem jest uczęszczanie na zorganizowane zajęcia dla kobiet w ciąży. Chodząc na takie zajęcia masz pewność, ze zestaw ćwiczeń, który wykonujesz jest przygotowany specjalnie dla Ciebie, dzięki temu na pewno poczujesz się pewniej i bezpieczniej. Ćwicząc pod okiem doświadczonego instruktora zawsze możesz czy możesz samodzielnie wykonywać je także w domu np. gdy nie będziesz mogła przyjść na zajęcia. Zorganizowane zajęcia dla przyszłych mam to też świetna okazja do babskich pogaduszek, wymiany spostrzeżeń i zawiązania przyjaźni.

Plusy bycia aktywną z brzuszkiem



Ćwiczenia w ciąży poprawiają Twoje samopoczucie. Wydzielane podczas wysiłku endorfiny sprawią, że poczujesz się szczęśliwsza, a pogodna mama równa się szczęśliwe dziecko! Ćwiczenia w ciąży poprawiają także funkcjonowanie układu krążenia i oddechowego. Poza tym korzystnie wpływają na rozwój płodu i przebieg ciąży. Uprawiając aktywność fizyczną w czasie ciąży znacznie mniej przybierzesz na wadze i szybciej wrócisz do formy po porodzie.

poleć znajomemu

Imię i nazwisko nadawcy:
E-mail adresata:
Poleć


Link został wysłany

konkursy suwaczki
Będziesz mamą? Świetnie! Stworzyliśmy dla Ciebie kalendarz ciąży, z którego dowiesz się jak rozwija się Twój maluszek i jak poradzić sobie z ciążowymi dolegliwościami.
Przewidywana data porodu:



POKAŻ MÓJ KALENDARZ
Wybierz miesiąc, który Cię interesuje:

POKAŻ
Wybierz miesiąc, który Cię interesuje:

POKAŻ